Skip to content
Personvern

Personvern

Vi tar ditt personvern på alvor og jobber kontinuerlig med å sikre at dine personopplysninger skal være trygge hos oss. I denne personvernerklæringen kan du lese mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger.

1. Slik ivaretar vi ditt personvern

«Kredittbanken ASA» (org.nr. 975 966 453 MVA) tar ditt personvern på alvor og vil behandle personopplysninger i samsvar med gjeldende lover og forskrifter. Vi jobber kontinuerlig med å sikre at dine personopplysninger skal være trygge hos oss.

Når vi skriver «Kredittbanken» eller "vi" i denne erklæringen mener vi Kredittbanken ASA.

Denne personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Kredittbanken innhenter, behandler og utleverer dine personopplysninger og for hvilket formål, samt hvilke rettigheter du har i denne sammenheng.

Dersom du har spørsmål knyttet til Kredittbankens behandling av dine personopplysninger eller denne personvernerklæringen, kan du kontakte oss ved å benytte følgende kontaktinformasjon:

Adresse:
Kredittbanken ASA
Postboks 4794 Torgarden
7467 Trondheim

E-post:
kreditt@kredittbanken.no

Du er også velkommen til å kontakte personvernombudet til Kredittbanken. Kontaktinformasjon til personvernombudet i Kredittbanken er:

Bjørnhild Vedø Helbostad, e-post: personvern@kredittbanken.no

1.1 Hvem er ansvarlig for dine personopplysninger?

Denne personvernerklæringen retter seg til deg som kunde, potensiell kunde, eller deg som bruker Kredittbankens produkter og tjenester i en eller annen form.

Behandlingsansvarlig

Det er Kredittbanken som er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger, dvs. at Kredittbanken er “behandlingsansvarlig”. Den behandlingsansvarlige er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysningene, og hvilke midler som benyttes.

2. Personopplysningene vi samler inn

Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som knyttes direkte eller indirekte til deg som person. Kredittbanken behandler ulike personopplysninger om deg avhengig av hvilket forhold du har til Kredittbanken, hvilke produkter og tjenester du har kjøpt og for å utvikle vår virksomhet, samarbeide med våre partnere og ivareta våre lovmessige plikter.

Hvilke personopplysninger vi samler inn
  • Identifikasjon og personlige opplysninger som navn, fødselsnummer, statsborgerskap, andre identifikasjonsnumre utstedt av offentlig myndighet og kopi av legitimasjon.
  • Kontaktopplysninger som telefonnummer, adresse og e-postadresse.
  • Opplysninger om inntekt, eiendeler, gjeldsforhold, arbeidssted og ansettelsesforhold, utdanning, sivilstatus, familierelasjoner og forsørgeransvar.
  • Finansiell informasjon som kunde- og produktavtaler, kreditthistorikk, kontonummer, saldo, betalingskortnummer og transaksjonsdata.
  • Meldinger og dialog med banken, årsoppgaver og kontoutskrifter.
  • Lovpålagte opplysninger som skattemessig hjemsted, utenlandsk skatteregistreringsnummer, opplysninger i forbindelse med finansiell rådgivning, opplysninger i forbindelse med arbeid mot hvitvasking og rapportering til offentlige myndigheter.
  • Særlige kategorier av personopplysninger som fagforeningsmedlemskap i forbindelse med inngåelse av kredittavtale med LOfavør AS. Kredittbanken kan også samle inn helseopplysninger. Dette vil eksempelvis være opplysninger som kunden selv oppgir i kundedialog med oss, informasjon som samles inn fra offentlige myndigheter, eksempelvis fra Politiet eller informasjon mottatt i forbindelse med vårt samarbeid med våre eierbanker og våre partnere.
  • Bilder og videoopptak som vi tar i forbindelse med brukertester eller våre kunde- og sponsorarrangementer.
  • Elektroniske spor som legges igjen når du bruker våre nettsider og i mobil- og nettbank (avhengig av hva som er godkjent i cookie-innstillingene på nettsidene).

Hvor henter vi dine personopplysninger fra?

Fra deg

Personopplysningene vi registrerer om deg vil vi som hovedregel få direkte fra deg som kunde for eksempel ved opprettelsen av konto, søknad om kreditt, gjennom din bruk av våre tjenester eller når vi har kontakt med deg i digitale kanaler og chatsamtaler. Dersom du har oppnevnt en verge for deg, vil vi også innhente informasjon om denne vergen.

Fra tredjeparter

Vi innhenter opplysninger om deg fra andre for å kunne tilby deg tjenester, overholde lovkrav, og kvalitetssikre opplysninger du har gitt oss. Eksempler på innhenting av informasjon fra tredjeparter som offentlig tilgjengelige kilder/registre eller kilder fra private virksomheter kan være:

  • Identitetsopplysninger, familierelasjoner, demografiske opplysninger og panteopplysninger fra for eksempel Folkeregisteret, Eiendomsverdi AS, Eiendomsregisteret eller Motorvognregisteret.
  • Når du som kunde søker om lån, innhenter vi kredittopplysninger og gjeldsinformasjon om deg for eksempel fra gjeldsregistrene og kredittopplysningsbyråer.
  • Samarbeidspartnere, slik som SpareBank 1 og Eika.
  • Ved gjennomføring av betalingstransaksjoner samler vi inn opplysninger fra avsendere (betaler eller mottaker), butikker, banker, betalingstjenesteleverandører (som Vipps og PayPal), fakturautstedere (for eksempel TietoEvry og Nets) og andre.
  • For å gjennomføre kundekontroll etter hvitvaskings- og finansavtaleregelverket innhenter vi informasjon fra offentlige myndigheter som skattemyndighetene, BankID BankAxept AS, Brønnøysundregistrene og politiet. I tillegg innhenter vi opplysninger fra sanksjonslister som føres av norske myndigheter og internasjonale organisasjoner, som EU, FN og Office of Foreign Assets Control (OFAC).
  • Hvis du samtykker til det, kan vi i tråd med betalingstjenestedirektivet utveksle konto- og transaksjonsinformasjon med andre banker eller finansforetak. Det innebærer for eksempel at du kan se kontoer fra andre banker i vår mobilbank og omvendt, og at du gjør betalinger fra disse. Offentlig tilgjengelige opplysninger, for eksempel fra sosiale medier eller søkemotorer.
  • Til verge, dersom du har oppnevnt en verge for deg.

Fra informasjonskapsler (cookies)

Vi samler inn informasjon om din bruk på våre nettsider, plattformer og digitale apper som trafikkdata, stedsdata og andre kommunikasjonsdata.

3. Grunnlag for bruk av dine personopplysninger

Vi må alltid ha lovlig grunn (behandlingsgrunnlag) til å bruke dine personopplysninger. Nedenfor har vi beskrevet ulike behandlingsgrunnlag som Kredittbanken kan behandle dine personopplysninger under.

Avtale med deg

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger er personopplysningsloven artikkel 6 nr. 1 b).

Hovedformålet med vår behandling av dine personopplysninger er kundeadministrasjon, finansiell rådgivning, fakturering og gjennomføring av bank- og finansieringstjenester slik det beskrives i avtalene vi har med deg. Behandlingen skjer på grunnlag av at det er nødvendig å behandle dine personopplysninger for å oppfylle avtale inngått med deg. Disse vilkårene fremgår tydelig av den enkelte avtale du inngår.

Rettslige forpliktelser

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger er personopplysningsloven artikkel 6 nr. 1 c).

Vi behandler også personopplysningene dine for å oppfylle våre rettslige forpliktelser. Eksempler på slike rettslige forpliktelser er:

  • Forebygging og avdekking av straffbare handlinger, som hvitvasking av penger, finansiering av terrorisme og bedrageri
  • Sanksjonsovervåkning
  • Bokføringskrav
  • Rapportering til skattemyndigheter, politimyndigheter, namsmyndighet og tilsynsmyndigheter
  • Risikoklassifisering knyttet til risikohåndtering som kredittutvikling, kredittkvalitet, kapitaldekning og forsikringsrisiko
  • Kredittvurdering
  • Krav og forpliktelser knyttet til betalingstjenester
  • Andre forpliktelser knyttet til tjeneste- eller produktspesifikk lovgivning, som for eksempel lån
Berettiget interesse

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger er personopplysningsloven artikkel 6 nr. 1 f).

Vi kan behandle personopplysninger dersom det er nødvendig for å ivareta en berettiget interesse som veier tyngre enn hensynet til den enkeltes personvern. Den berettigede interessen må være lovlig, definert på forhånd, reell og saklig begrunnet i vår virksomhet.

Eksempler på berettigede interesser vi kan ha, er markedsføring-, produkt- og kundeanalyser som gjør det mulig å forbedre løsningene våre og tilby best mulig tilbud, produkter og tjenester til våre kunder, kontroll, rapportering og analyse, profilering, transaksjonsklassifisering mm.

Samtykke

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger er personopplysningsloven artikkel 6 nr. 1 a).

I enkelte tilfeller vil vi be om ditt samtykke til å behandle personopplysninger, f.eks. til å motta elektronisk markedsføring, tilpasset markedsføring basert på dine behov og til deling av data. Hvis du har gitt ditt samtykke til behandling av dine personopplysninger, kan du når som helst trekke samtykket tilbake. Dersom du trekker tilbake ditt samtykke, vil behandlingen opphøre og personopplysningene som er knyttet til samtykket vil slettes.

4. Formål med behandlingen av personopplysninger

Formålet med å bruke dine opplysninger er i første rekke kundeadministrasjon og å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi bruker de også for å gi informasjon, tilbud og oppfylle våre rettslige forpliktelser.

Levere produkter og tjenester

Konto og betalingstjenester

Vi behandler personopplysninger når du oppretter konto og inngår avtale om betalingstjenester hos oss. Dette gjør vi for å kunne behandle fakturaer, gjennomføre betalingstransaksjoner på dine kontorer og svare på henvendelser fra deg. Opplysningene henter vi direkte fra deg, fra våre interne systemer og andre offentlige registre.

Formålet med behandlingen av personopplysninger er å tilby, følge opp og levere kredittkort, lån, innskuddskonto og andre tjenester. Det rettslige grunnlaget for behandlingen er å kunne oppfylle avtalen vi har med deg.

Behandlingsgrunnlag: Avtale.

Når du inngår avtale om betalingstjenester, mv. hos oss må vi også bekrefte identiteten din etter hvitvaskingsregelverket. Vi er ansvarlige for å etterleve lovpålagte rapporteringsplikter og forhindre hvitvasking og terrorfinansiering som del av hele kundeforholdet for å oppfylle våre rettslige forpliktelser.

Behandlingsgrunnlag: Rettslige forpliktelser.

Basert på ditt kundeforhold benytter vi også profilering til blant annet å fastsette priser på visse tjenester og produkter og foreta kredittvurdering. Formålet med behandlingen av personopplysninger er å kunne riktige produkter med korrekt pris til deg.

Behandlingsgrunnlag: Berettiget interesse.

Kundeservice

Vi ønsker å være tilgjengelig for våre kunder både digitalt og fysisk. Av den grunn er vi tilgjengelig for deg på e-post, chat, brev, telefon og andre kanaler du kan kontakte oss.

Vår berettigede interesse knyttet til å behandle opplysninger om deg i forbindelse med kundeservice er å kunne yte best mulig service, bidra til at du får mest mulig nytte av våre produkter og yte service tilpasset dine behov.

Behandlingsgrunnlag: Berettiget interesse.

Markedsføring av våre produkter og tjenester

Som ledd i ditt eksisterende kundeforhold med Kredittbanken ønsker vi å gi deg informasjon om produkter og tjenester basert på mindre detaljerte opplysninger om deg og ditt kundeforhold. Dette vil vi kunne gjøre selv om du ikke har samtykket til dette under "Samtykke til tilpasset markedsføring" fra Kredittbanken.

Personopplysningene vi behandler for denne type markedsføring er informasjonen du ga oss da du ble kunde og opplysninger hentet fra avtalene dine, herunder hvilke produkter og tjenester du har hos oss. Formålet med behandlingen av personopplysninger er å tilby relevant råd og annonsere våre produkter og tjenester til deg. Vi har en berettiget interesse i å gjenbruke opplysningene til enklere markedsføring av våre produkter og tjenester.

Behandlingsgrunnlag: Berettiget interesse.

Annen form for markedsføring er basert på ditt samtykke. For å tilpasse våre forslag og for å forstå dine behov bedre, ønsker vi å foreslå ting som kan interessere deg. For å tilpasse våre forslag, benytter vi personprofiler som hjelper oss å forutsi hva du kanskje vil like. Verktøyet sammenstiller opplysninger vi har om deg og gir oss muligheten til å gjøre våre produkter og tjenester mer relevante for deg.

Formålet med behandlingen av personopplysninger er å gi deg persontilpasset kommunikasjon og markedsføring som er relevant for deg og dine behov.

Behandlingsgrunnlag: Samtykke.

Markedsføring i tredjeparts kanaler – sosiale medier

Vi markedsfører produktene og tjenestene våre i sosiale medier og andre digitale kanaler. Vi benytter oss av ulike sosiale medier som Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin og Snapschat.

Formålet med behandlingen av personopplysninger er å markedsføre våre produkter og tjenester med kundematching i eksterne kanaler. Vi har en berettiget interesse for denne behandlingen av personopplysninger. Vår berettigede interesse er å markedsføre og annonsere produkter og tjenester til kundene våre.

Behandlingsgrunnlag: Berettiget interesse.

Analyse og statistikk

Vi gjenbruker personopplysninger for utarbeidelse av aggregert statistikk for å få innsikt og vise generelle trender om kundene våre. Statistikken vil være sammenstilte data som ikke vil kunne knyttes til deg som person. Ulike analyseverktøy brukes for eksempel til å

  • Samle statistikk om brukermønstrene, som for eksempel kundens kortforbruk.
  • Porteføljeforvaltning.
  • For å fastsette prisnivå.
  • For å hindre og avdekke svindel og hvitvasking

Behandlingsgrunnlag: Berettiget interesse.

Hvis du har samtykket til tilpasset markedsføring kan vi også gjøre analyser for å:

  • Systematisere statistikk og bygge segmenter for relevant innhold i våre kanaler, for eksempel på nettsidene, i apper, på sosiale medier og gjennom annonser.
  • Vurdere og overvåke kredittrisiko.
  • Teste og presentere relevant innhold for deg.
  • Utvikling og bruk av maskinlæringsmodeller, for eksempel for å bestemme hvilke kunder markedsføring om et produkt er mest relevant for.
  • Analysere trafikk på nettsteder og bruk av e-post og SMS.

Behandlingsgrunnlag: Samtykke.

Virksomhetsstyring, rapportering og analyse

Kredittbanken bruker personopplysninger for å lage statistikker og rapporter, blant annet for å sikre god styring av banken, for å få kundeinnsikt og for å ha god kontroll på alle dataene vi har. Opplysninger om ditt kundeforhold vil derfor inngå i grunnlaget for styring og kontroll av banken.

Behandlingsgrunnlag: Berettiget interesse.

Kredittbanken vil etter regler i finansieringsvirksomhetsloven og verdipapirloven behandle kredittopplysninger og andre personopplysninger. Dette gjør vi i forbindelse med etablering av ditt kundeforhold, vurdering av hvilke tjenester og produkter som er egnet for deg, og bruk av systemer for beregning av kapitalkrav for kredittrisiko.

Formålet med behandlingen av personopplysninger er å beregne riktige kapitalbehov og sikre bedre risikostyring for Kredittbanken. Vi er lovpålagt å behandle dine personopplysninger til dette formålet.

Behandlingsgrunnlag: Rettslige forpliktelser.

Risikoklassifisering av kunder og kredittporteføljer

Vi bruker personopplysninger for å vurdere risiko ved salg av produkter og tjenester. Dette gir deg som kunde trygghet for at dine verdier blir tatt godt vare på.

Finansforetaksloven, verdipapirhandelloven og CRR/CRD IV-forskriften krever at vi behandler kredittopplysninger, søknadsopplysninger og andre opplysninger om deg for beregning av kapitalkrav for kredittrisiko. Slik behandling gjøres også i forbindelse med etablering av ditt kundeforhold og ved vurdering av hvilke tjenester og produkter som er egnet for deg.

Behandlingsgrunnlag: Rettslig forpliktelse.

Forebygging og avdekking av straffbare handlinger

Vi behandler personopplysninger for å forebygge, avdekke, oppklare og håndtere bedrageri og andre straffbare handlinger mot deg, andre kunder eller oss. I tillegg vil vi behandle personopplysninger for å forebygge og avdekke transaksjoner med tilknytning til utbytte fra straffbare handlinger eller med tilknytning til terrorfinansiering.

Vi er pålagt å rapportere mistenkelige opplysninger og transaksjoner etter hvitvaskingsloven til Økokrim v/Enheten for finansiell etterretning (EFE). Opplysningene vil bli innhentet fra, og kan bli utlevert til, andre banker og finansinstitusjoner, politiet og andre offentlige myndigheter.

Behandlingsgrunnlag: Rettslig forpliktelse.

Informasjonssikkerhet

Vi jobber kontinuerlig med å sikre at dine personopplysninger er beskyttet. Dette gjøres gjennom tilgangsstyring, identifisering og autorisasjon, logging, kryptering, brannmurer, logging av bruk av informasjonssystemer og digitale systemer, samt andre tiltak som ivaretar din sikkerhet og sikkerheten hos Kredittbanken. Vi har et styringssystem for informasjonssikkerhet, avvikshåndtering og opplæring.

Behandlingsgrunnlag: Rettslig forpliktelse.

4.1 Testing og utviklingsformål

Kredittbanken jobber kontinuerlig med å forbedre og videreutvikle våre systemer, tjenester og produkter. For å kunne ivareta personopplysningssikkerheten og sikre at våre løsninger fungerer som de skal, er vi avhengig av å kunne benytte data til test- og utviklingsformål. Hovedregelen er at det skal brukes fiktive eller anonymiserte data, men enkelte ganger er vi avhengig av å bruke reelle kundedata for å sikre funksjonalitet og sikkerhet.

Formålet med behandling av personopplysninger er utvikling og testing av kvalitet og stabilitet til løsningene Kredittbanken bruker. Vi har en berettiget interesse for denne behandlingen av personopplysninger. Vår berettigede interesse er å sikre kvalitet og stabilitet i løsningene våre.

Behandlingsgrunnlag: Berettiget interesse.

5. Oppbevaring av personopplysninger

Så lenge det er nødvendig

Kredittbanken vil ikke lagre dine personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for å oppnå formålene personopplysningene ble samlet inn for, eller i henhold til krav til oppbevaringstid i lover og forskrifter. Etter det blir de slettet og anonymisert.

I tilfeller der oppbevaring av personopplysningene dine er basert utelukkende på et samtykke fra deg, og du trekker samtykket ditt tilbake, vil vi slutte å samle inn opplysninger basert på samtykket og slette opplysningene så raskt som mulig.

Eksempler på oppbevaringstider
  • Tilbud på produkt eller tjeneste: opptil 6 måneder etter at du mottok tilbudet
  • Dokumentasjon som er innhentet og utarbeidet for å forebygge og avdekke hvitvasking og terrorfinansiering: 10 år etter gjennomført transaksjon eller avsluttet kundeforhold
  • Opplysninger vi er pålagt å oppbevare i henhold til bokføringsloven og bokføringsforskriften: opptil 10 år
  • Lydopptak av: minst 5 år, og dersom det anses nødvendig inntil 13 år
  • Opplysninger som er innhentet for beregning av kapitalkrav for kredittrisiko: Opptil 50 år
  • Dokumentasjon og historikk knyttet til gjennomføringen av en avtale med deg: opptil 13 år etter avsluttet kundeforhold (dette tilsvarer den perioden du på nærmere angitte vilkår kan rette krav mot oss under avtalen din, såkalt foreldelsesfrist)
  • Opplysninger som er innhentet fra deg forbindelse med samtale om sperring av kort eller behov for nødkapital ved frastjålet lommebok: 3 år
  • Backup av logger: Oppbevares så lenge det er hensiktsmessig for den enkelte tjeneste.

6. Utlevering av personopplysninger til tredjeparter

Noen ganger deler vi opplysninger om deg med andre som har rett til å bruke dem, for eksempel offentlige myndigheter, leverandører av betalingstjenester eller samarbeidspartnere. Før vi deler personopplysninger, sørger vi alltid for at vi følger de aktuelle bestemmelsene om taushetsplikt som gjelder i Kredittbanken som finansforetak.

Eierbankene og partnere

Eierbankene

Flere av produktene du kan få gjennom Kredittbanken distribueres gjennom eierbankene. Når data deles til dette formålet, er behandlingsgrunnlaget for delingen berettiget interesse.

Dersom data deles til eierbankene hvor formålet er at eierbanken skal bruke datagrunnlaget til markedsføring, er behandlingsgrunnlaget for delingen samtykke.

Andre partnere

I noen tilfeller deler vi personopplysninger med våre partnere. Våre partnere er eksempelvis Lokalbank Alliansen, Norges Automobile Forbund og Agrol.

Utleveringen av personopplysninger i disse tilfellene er basert på samtykke til slik deling.

Til offentlige myndigheter

Kredittbanken er etter lov i mange tilfeller pålagt å utlevere personopplysninger til offentlige myndigheter. Eksempler på dette kan være utlevering til skattemyndigheter, NAV, domstolene, politiet, tilsynsmyndigheter, Økokrim og offentlige nemnder. Registrerte personopplysninger vil kun bli utlevert til offentlige myndigheter når dette følger av lovbestemt opplysningsplikt eller opplysningsrett.

Utleveringen av personopplysninger i disse tilfellene er basert på rettslige forpliktelser.

Til private virksomheter

Dersom vi har tillatelse etter lov, kan personopplysninger utleveres til andre finansforetak, gjeldsregistrene og kredittopplysningsbyrået Bisnode arbeidsgivere ol.

Formålet er å kunne tilby deg tjenester, overholde lovkrav og kvalitetssikre de opplysningene du har gitt oss. Utleveringen av personopplysninger i disse tilfellene er basert på avtalen vi har med deg.

Om utenlandske skatteforpliktelser

Norge har inngått avtaler med flere land om gjensidig skatterapportering for å bekjempe skatteunndragelser og internasjonal skattekriminalitet. Avtalene omtales ofte som CRS (Common Reporting Standard) og FACTA (Foreign Account Tax Compliance Act). I henhold til disse avtalene er norske finansinstitusjoner forpliktet til å identifisere og rapportere personer, selskaper og andre enheter som er bosatt eller hjemmehørende i utlandet til norske skattemyndigheter. Du finner mer informasjon om CRS og FACTA hos Skatteetaten.

Utleveringen av personopplysninger i disse tilfellene er basert på rettslige forpliktelser.

Bruk av databehandlere

Kredittbanken benytter tredjeparter til å levere tjenester til deg som kunde. Dersom disse tredjepartene behandler dine personopplysninger, vil disse være våre databehandlere.

Kredittbanken inngår databehandleravtaler med alle virksomheter som behandler personopplysninger på våre vegne. Avtalen regulerer hvordan databehandleren kan bruke personopplysninger de får tilgang til. Kredittbanken vil kun benytte databehandlere som garanterer at de vil etterleve personopplysningsloven og GDPR.

I dag bruker Kredittbanken ulike typer databehandlere, eksempelvis:

  • SpareBank 1 Utvikling
  • SpareBank 1-bankene
  • Amazon
  • TietoEvry
  • Microsoft

7. Behandling av personopplysninger utenfor EU/EØS

Dine personopplysninger kan være gjenstand for behandling eller lagring utenfor EU/EØS. Kredittbanken vil i så fall sikre at dine personopplysninger er underlagt tilstrekkelige sikkerhetsgarantier, gjennom bruk av EUs standardvilkår for slik overføring, overføring til selskaper underlagt Privacy Shield-sertifisering, eller ved overføring til land som er forhåndsgodkjent av EU-kommisjonen. Ta kontakt med oss dersom du ønsker mer informasjon om dette.

8. Dine rettigheter

Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene Kredittbanken behandler om deg dersom vilkårene for dette er oppfylt. Du har videre rett til å kreve behandlingen begrenset, rette innsigelser mot behandlingen og dataportabilitet (rett til å få utlevert eller overført personopplysninger i et egnet format, hvor vilkårene for dette er oppfylt). Dersom behandlingen er basert på ditt samtykke, kan du når som helst trekke samtykket tilbake.

Dersom du ønsker å utøve dine rettigheter kan du ta kontakt med oss ved å benytte kontaktinformasjonen angitt ovenfor i punkt 1.

Du har rett til å klage over vår behandling av dine personopplysninger til Datatilsynet. Vi oppfordrer deg til å ta opp eventuelle innsigelser mot Kredittbanken sin behandling av personopplysninger med oss først slik at vi sammen kan forsøke å løse saken.

9. Endringer i personvernerklæringen

Hvis vi gjør endringer i behandlingen av personopplysninger, vil denne personvernerklæringen bli oppdatert, og du vil bli varslet om endringer på nettsiden, på brukerprofilen din eller ved bruk av kontaktinformasjonen du har oppgitt.